Dersin Adı | Haberleşme Elektroniği |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EEE 435 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | |||||||||
Dersin Koordinatörü | - | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | ||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere haberleşme verici ve alıcılarının tasarımı ve analizi için gerekli temel bilgileri vermektir. Ayrık devre elemanları ve tümeşik devreler ile yapılan tasarımlar tartışılacaktır. Tümleştirme konuları de incelenecektir. Laboratuar benzetimleri ve projeler ile pratik problemlere vurgu yapılacaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Rado Frekans Yükselteçleri, Modülasyon ve Genlik Modülasyon Sistemleri, Genlik Modülasyon Verici Devreleri, Genlik Modülasyon Alıcı Devreleri, Frekans Modülasyon Sistemleri, Frekans Modülasyon Verici Devreleri, Frekans Modülasyon Alıcı Devreleri, Faz Kilitlemeli Döngü Devre, Modülasyon Sistemlerinin benzetimleri |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Radyo Frekans Yükselteçleri | Bölüm 1 Ders Kitabı |
2 | Radyo Frekans Yükselteçleri | Bölüm 1 Ders Kitabı |
3 | Osilatörler | Bölüm 2 Ders Kitabı |
4 | Osilatörler | Bölüm 2 Ders Kitabı |
5 | Modülasyon ve Genlik Modülasyon Sistemleri | Bölüm 3,4,5 Ders Kitabı |
6 | Genlik Modülasyon Verici Devreleri | Bölüm 6 Ders Kitabı |
7 | Genlik Modülasyon Alıcı Devreleri | Bölüm 7 Ders Kitabı |
8 | Genlik Modülasyon Alıcı Devreleri | Bölüm 8 Ders Kitabı |
9 | Frekans Modülasyon Sistemleri | Bölüm 9 Ders Kitabı |
10 | Frekans Modülasyon Verici Devreleri | Bölüm 9 Ders Kitabı |
11 | Frekans Modülasyon Alıcı Devreleri | Bölüm 9 Ders Kitabı |
12 | Frekans Modülasyon Alıcı Devreleri | Bölüm 10 Ders Kitabı |
13 | Faz Kilitlemeli Döngü Devresi | Bölüm 10 Ders Kitabı |
14 | Sayısal heberleşme devre temelleri | Bölüm 11, 12 Ders Kitabı |
15 | Tekrar | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Paul H. Young, Electronics Communications Techniques, Prentice Hall, 5th Edition, 2004. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | (1) G M. Miller and J S. Beasley, Modern Electronic Communication, Prentice; Patrick D. van der Puije, Telecommunication Circuit Design, 2/e, John Wiley & Sons, 2002; (3) Kenneth K. Clarke, Donald T. Hess, Communication Circuits: Analysis and Design, 1994 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | 6 | 20 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | 5 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 75 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 25 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 3 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 5 | 3 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | |
Final Sınavı | 1 | 30 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. | X | ||||
2 | Karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | X | ||||
4 | Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır | X | ||||
5 | Karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
6 | Elektrik-Elektronik Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. | X | ||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | |||||
8 | Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konularında bilgi sahibidir. | X | ||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir | X | ||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest